Fiat 500e

Fiat 500e elektromos autóval kapcsolatos információk

Tapasztalataink a Fiat 500e elektromos autóval kapcsolatban 2 év használat után. Információk budapesti használattal kapcsolatban és a töltéshez használatos kábelek, illetve egyéb kiegészítők ajánlása.

Kompatibilis kábelek listája – Type1 32A:

  • BESEN ELEKTROMOS AUTÓ TÖLTŐKÁBEL (1f,32A,Type1)

    59,900 Ft Opciók választása
    IP
    Kompatibilis autók listája: Nissan Leaf, Mitsubishi Outlander Phev, Mitsubishi I-Miev, Citroen C-Zero, Peugeot Ion, Opel Ampera, Chevrolet Volt, BMW I3 vagy I8 USA modell, Fiat 500E, MB B-class 250E USA modell, Fisker Karma, Ford C-Max Energi, Ford Focus Electric, Renault Kangoo ZE (2011), Toyota Prius Plug-In, Renault Fluence ZE, Mia Electric, ...
  • BESEN SPIRÁL ELEKTROMOS AUTÓ TÖLTŐKÁBEL-32A-TYPE1

    79,990 Ft Opciók választása
    IP
    Kompatibilis autók listája: Nissan Leaf, Mitsubishi Outlander Phev, Mitsubishi I-Miev, Citroen C-Zero, Peugeot Ion, Opel Ampera, Chevrolet Volt, BMW I3 vagy I8 USA modell, Fiat 500E, MB B-class 250E USA modell, Fisker Karma, Ford C-Max Energi, Ford Focus Electric, Renault Kangoo ZE (2011), Toyota Prius Plug-In, Renault Fluence ZE, Mia Electric, ...

A Fiat500e elektromos autók száma jelentősen növekedett az elmúlt évben. Mivel mi is egy ilyen típusú autóval járunk napi szinten, így leírtuk tapasztalatainkat az eddigi használattal kapcsolatban, ezzel is megkönnyítve a leendő vevők választását. Ha további kérdésetek merülne fel a típussal kapcsolatban, akkor írjátok meg és az alábbi részben igyekszünk megválaszolni.

A cikket a http://elektromos-autozas.hu oldalán tudjátok elolvasni az alábbi linkre kattintva:
http://elektromos-autozas.hu/szemelyes-tapasztalat-a-fiat-500e-rol

Kérdezz-felelek

Mentél-e már le vele a Balatonra?

Igen, 2019.március 30-án voltam Siófokon a Hotel Azúrban, ahol szerencsémre volt is töltő. Lefele a 7-es úton mentem (80km/h-val), úgy csak 10km-em maradt a megérkezéskor (167-el indultam). Visszafele viszont autópályán jöttem és így 34 km maradt (167 volt szintén az induló km). Pályán tempomattal 91-96 km/h sebességgel.

0%-ot közelítve még mekkora táv van benne valójában?

Elméletben még 20km-t képes megtenni az autó a 0% elérése után, de nekem a maximálisan megtett km eddig így 6 km volt és akkor még nem állt le, így valós lehet a 20.

Mi volt a leghosszabb amit egyben sikerült kihoznod belőle? És a legrövidebb hatótáv?

A leghosszabb eddig 180 km volt, de autópályát nem érintve Budapest-Esztergom távot tettem meg többször egy töltéssel + Budapesten belül kellett érintenem több helyet.
A legrövidebb a téli hónapokban történt, amikor volt hogy az autó 90 km-t írt csak ki. Ebben az időben Dunavarsányba jártam vele dolgozni (oda-vissza 60 km) és a fűtést sem lehetett mellőzni, ami nagyon csökkenti a hatótávot, így volt hogy mire hazaértem csak 10 km volt benne.

Városban való random töltőoszlopokról olvastam hogy okozhatnak hibaüzenetet, vagy éppen nem töltenek, volt már olyan hiba ami miatt ez szoftveresen teljesen mozgásképtelenné tette az autót?

Itt általában a töltőoszlopokkal van gond, de szerintem mostanában nagyrészt sikerült már a hibákat javítani mindenkinek. A nyilvános töltőoszlopoknál (pl: eChagre app) a sorrend, hogy először elindítom az alkalmazáson belül a töltést, ezután bedugom az oszlopba a kábelt majd az autóba. Néha előfordul, hogy ha először a kocsiba dugom a kábelt, akkor úgy érzékeli, hogy hibás a töltőkábel, mert nem tölt és ilyenkor kaphatunk “Service charging system” üzenetet, de miután bedugjuk az oszlopba és érzékeli, hogy működik a kábel, akkor megszűnik. De ennek elkerülése érdekében én a helyes sorrendet javasolnám.

Mikor az USA-ból behoztuk az autót egyáltalán nem indult be, de kiderült, hogy az utazásnál blokkolódott az akkumulátora, melyet egy szoftverfrissítés orvosolt és azóta nem is fordult elő ilyesmi. A töltőoszlopok még sosem tudták ennyire megzavarni a rendszert, hogy ne indult volna el teljesen.

Mi volt az ami már nem fért be a kocsi csomagtartójába, pedig akár hasznos/szükséges is lett volna? (pl. Babakocsi, tv, stb)

Már síléceket is szállítottam benne, úgyhogy ami eddig nekem kellett, az befért. 🙂

Hogy lehet megkülönböztetni a mexikói, és az európai modellt?

A Fiat 500e egy teljesen elektromos autó, melynek két változatával találkozhatunk a piacon. Az európai Karabag kisebb hatótávval rendelkezik, mint amerikai társa és kívülről is könnyen megkülönböztethetjük a két autót egymástól. Az európai kivitel karosszériája megegyezik a sima Fiat 500 autóéval. Miközben az amerikai karosszéria sportosabb lökhárítókat, alufelniket tartalmaz és kirívó színekben is találkozhatunk vele.

A két modell között árban nagy különbségeket találhatunk, így aki nem ismeri az európai kivitel hiányosságát, az könnyen beleszerethet az árába. De érdemes kiemelni, hogy miközben az amerikai verzióval vegyes használat (autópálya-város) esetén 140 km-t is megtehetünk, addig az európai esetén ez maximum 70 km. Illetve, csak városi használat esetén az amerikai verzió akár 180 km-t is meg tud tenni. A kijelzőnkön 200+ km-el is találkozhatunk, de az átlagos valós megtehető távolság 180 km.

Fontos megjegyezni még, hogy az amerikai kivitel hosszú életű litíum akkumulátorokat tartalmaz, melynek az évek során elenyésző mértékben csökken a teljesítménye. Miközben az európai modell az évek során akár több tíz km-t is veszíthet a teljesítményéből. Akár lecsökkenhet 20 km-re is a maximálisan megtehető táv.

Az amerikai modell akkumulátorának cellás kialakításának köszönhetően a cellákat akár egyesével is kicserélhetjük. Sajnos ezt nem úgy kell elképzelni, hogy egy cella kicserélésével nyerhetünk +20km-t, mert az autó az összes cellát használja egyszerre. Így lényegében mindegyik csak kicsit használódik el, de teljesen nem.

A gyorsulása milyen? Mennyire lehet vele tempósan haladni a forgalomban a lehetőségekhez képest?

Hát a gyorsulasához annyit mondanék, hogy multkor “versenyeztem” egy új audi a7el és elmaradt mögöttem, majd a pirosnál lehúzta az ablakot nagy meglepődéssel kérdezve, hogy milyen motor van benne 🙂
Tökéletes városi autónak mondanám. Autópályára ha felmész és tempósan haladsz, akkor ott már azért gyorsabban fogynak a kilometerek… de ez a fekezesekkel altalaban varosban vissza is jon.

Mire kell figyelni vásárláskor? Mik a buktatók?

Vásárlás előtt mindenképpen ajánlom az autó kipróbálását. Mi szerencsére nem csalódtunk úgy se, hogy megrendeltük az USA-ból és nem is láttuk előre, de külföldről rendelés esetén is érdemes egy ismerőst megkérni, hogy legalább egy kört menjen vele kint.

Az autónál ha megy működik, akkor nagy eldugott probléma nem lehet a háttérben. A kormány kattogása szokott talán előfordulni, ha jól tudom ez típus hiba, de ez is orvosolható. Érdemes még rákérdezni a szoftverfrissítésre, hogy mikor volt rajta, mert minden évjáratnál előfordulhatnak visszahívások. Ezek után érdeklődhetünk az epicvin.com oldalon is akár. Az én 2014/12-es típusomnál egy olyan visszahívás volt, hogy a váltó berakhatja magát üresbe, de ezt egy szoftverfrissítés orvosolta, melyet akár Budaörsön (én itt voltam) is ellehet végezni (kb. 100.000 Ft), de a Fiat500e Magyarország csoportban érdemes utána kérdezni, hogy hol ajánlják.

Tudom-e otthon tölteni? Mennyi idő?

Természetesen lehet sima otthoni konnektorról tölteni. Kb. 7,5 óra egy teljes feltöltés.

Amerikából vásárolt autó esetén szükséges az amerikai véget levágni a kábelről és helyettesíteni egy Eu véggel, vagy akár egy átalakítóval.

Fűtése, hűtése milyen?

Beindítás után kb. azonnal fűt/hűt az autó. Pl. ha bevan párásodva az ablak, akkor azt 1 perc alatt lefújja.

A fűtés is a klímával van megoldva ha jól tudom, így nagyon gyors és erős. A hűtés szintén gyors és erős.

Sajnos mindkettő eléggé lecsökkenti a hatótávot, talán még a fűtés jobban is. A hűtés inkább csak az elindításánál vesz el sok km-t, de utána már kevésbé.

Mennyire használható bármilyen mobil alkalmazás a mindennapokban a kocsival kapcsolatban?

Sajnos ezt nem lehet egy applikációra szűkíteni, mert egyes töltőállomások csak a saját appjukkal használhatók.

Az Elmű töltőoszlopoknál az eCharge applikációt kell használni, melyhez regisztrálni kell az alábbi linken:
http://e-autozas.hu/

Az applikáció előnye, hogy valós időben láthatjuk, hogy melyik oszlop foglalt és melyik szabad, így nem ér minket meglepetés ha 0 km-rel odaérünk egy oszlophoz és éppen tölt rajta valaki.

A PlugShare applikáción láthatjuk egyben az összes töltőt, viszont itt csak akkor látjuk az egyes töltők foglaltságát, ha a használók bejelentkeznek a töltőhöz vagy az eCharge applikáció alapján foglaltnak jelzi a töltőt. Itt arról is információt kaphatunk a felhasználóktól, hogy működnek-e az egyes töltők.

A TöltőPont appot a napokban töltöttem le, így azzal még nincs sok tapasztalatom, de az NKM töltőoszlopokat csak ezzel az appal tudjuk indítani. (pl: Decathlon Budaörs). Érdemes ide is előre regisztrálni, mert kicsit hosszdalmas.

Az autóval kapcsolatos infókhoz elméletben használható a Fiat UConnect, de mivel csak az első tulajdonos tud regisztrálni, így ezt én buktam. Igazából nem is érzem hiányát, mert általában az eCharge oszlopain töltök, ami kiírja ha végzett az autó a töltéssel.

Gyakorlatban mi a végsebessége és ezzel szemben az optimális utazó sebessége ahol jól érzi magát?

A végsebesség 140 km/h. Az optimális 80-90 km/h.

Hogy, és hol érdemes tölteni ha nem otthon állítja le az ember? Mennyi idő alatt tölt fel?

Ha nem otthon szeretnénk tölteni az autónkat, akkor szükségünk van egy 32A-s kábelre a töltéshez. A Fiat500e-hez az alábbi kábelek felelnek meg:
https://eautotoltokabel.hu/termekek/?filter_tipus=type-1-type-2&filter_aramerosseg=32a

Ha nincs már túl sok km az autóban, akkor az eChagre appban található töltőket ajánlom, mivel az applikáción belül láthatjuk, hogy melyik töltő szabad éppen, így nem lesz meglepetés.

Ha van még km-ünk, akkor a PlugShare-t érdemes használni, ami megmutatja, hogy melyik a hozzánk legközelebbi töltő.

Töltésre a Westend-et ajánlom, mert ott van a legtöbb töltő. Illetve, a P1-es parkoló szint parkoló irodájában kérhetünk egy kártyát, ami ingyenes 4 óra parkolást biztosít minden alkalommal és ezzel indíthatjuk el a töltést.

Lehet az autót vontatni?

Tudtommal nem, de érdemes elolvasni az alábbi cikket:
http://www.automotor.hu/teszt/lehet-vontatva-tolteni-az-elektromos-autot-386677/

Mi a legbosszantóbb hibája?

Nincs ilyen igazából. Talán egyet tudnék felhozni, amikor véletlenül megnyomtunk egy gombot a rádión, ami  után 1 hétig a kulcs kivétele után is áram alatt volt a kocsi még 10 percig. Majd kiderült, hogy ezzel a kis gombbal lehetett ezt szabályozni, hogy hány percig lehessen még lehúzni az ablakokat meg működjön a rádió a kulcs kivétele után.

Mint egy normál autót ezt is érdemes ellátni alváz-üreg-rozsdavédelemmel? tud korrodálni, rohadni?

Mivel ez is egy autó, így gondolom igen. 🙂

Mi a tapasztalatod a szervizekkel, ha problémád van hová fordulsz? az autó elektromos meghajtásán és elektronikáján kívüli minden fizikai alkatrész/dolog normál szervízben javítható? (Kormánymű, felfüggesztés, fékek... stb.) ezekre maradhat a megszokott szerelő?

Van egy autóvillamossági szervizünk Esztergomban http://vihariauto.hu/ így ide szoktam járni szervizelni. Az autót teljesen szétszedtük, amikor megérkezett az USA-ból, hogy átnézzünk rajta mindent és több tapasztalatot nyerjünk az elektromos autókkal. Még az akkumulátor is kikerült belőle, mert nem akart beindulni, majd később kiderült, hogy ehhez mindössze egy szoftverfrissítésre volt szükség. Azóta hibátlanul működik.

A szoftverfrissítést egy budaörsi szerviznél oldottuk meg, ehhez kontaktot az info@eautotoltokabel.hu-n lehet kérni.

Természetesen azok a hibák, amik más autóknál is előfordulhatnak orvosolhatóak normál szervizben.

A gyakorlatban esetleg utánaszámoltál-e annak hogy egy 500e (magasabb vételár cserébe alacsonyabb fenntartás) és 1.2 benzines 500-as (alacsonyabb vételár, de magasabb használati költségek) és az értékvesztést is belevéve

Nem, mert nem megtakarítás szempontjából vásároltam az autót, de nem is cserélném le egy benzines társára. 🙂

Milyen árakon lehet alkatrészeket venni hozzá?

Sajnos ezzel kapcsolatban nem találtam nagyon infót én sem a neten és nekem szerencsére nem is kellett még rendelni semmit.

Hogy néz ki középtávon a fenntartási költsége?

Nekem otthoni töltésre nincs lehetőségem, így csak nyilvános oszlopon tudok tölteni. A töltség költsége így jelenleg 0, vagy néha 250 Ft/óra parkolási díj, ha éppen az Allee-ban töltök.

Ezen kívüli költségek csak a téligumi, féklámpa csere és az ablaktörlő lapát volt. 🙂

3 hozzászólás “Fiat 500e

Hozzászólás a bejegyzéshez

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük