AKCIÓS TERMÉKEK
-
Wallbox Pulsar Plus elektromos autó fali töltő max. 22kW - Fekete - 5m
Értékelés: 4.89 / 5354 900 FtOriginal price was: 354 900 Ft.324 900 FtCurrent price is: 324 900 Ft. Bruttó (255 827 Ft + Áfa)
Hatótáv: 165 km
Fogyasztás: 152 Wh/km
Tömeg: 1020 kg
Gyorsulás (0-100 km/h): 19,1 mp
1 megállós hatótáv: 151 km
Akkumulátor: 25,0 kWh
Gyorstöltés: 29 kW
Vontatás: 0 kg
Csomagtér térfogata: 343 L
Ár/hatótáv: €107/km
Ha városban élsz, és egy új elektromos autót keresel rövid utakra, viszonylagos kényelemben, a Dacia Spring megfontolandó választás. Ha azonban gyakran teszel meg hosszabb távokat, érdemes kétszer is átgondolni. Nagyobb sebességnél nem olyan stabil, mint a riválisai, korlátozott hatótávja és lassú töltési sebessége pedig megakadályozza, hogy olyan sokoldalú ajánlat legyen, mint a Citroën ë-C3 vagy az MG4 EV.
Összesen 33 liter tárolóhely áll rendelkezésre, és ha egy kis extra praktikusságra vágysz, választhatod a Dacia YouClip rendszert. Ez két rögzítési pontot biztosít a középkonzolon és egyet a műszerfalon, így könnyedén rögzíthetsz hasznos kiegészítőket, például egy telefontartót, zseblámpát, pohártartót vagy táskaakasztót.
A Spring hátsó ajtói megkönnyítik a hátsó ülések megközelítését, szemben a háromajtós Fiat 500e vagy Mini Cooper Electric modellekkel, ahol be kell mászni a hátsó sorba. Azonban, ha egyszer helyet foglalsz, hamar észreveszed, hogy nagyon kevés a lábtér, még egy átlagos magasságú utas számára is.
A fejtér megfelelő, ha 180 cm-nél alacsonyabb vagy, de mivel a tető erősen lejt az autó oldalánál, korlátozza a kilátást és szűkössé teszi a belső teret. A negyedik utas szállítását pedig felejtsd el – erre ugyanis nincs lehetőség. Ellentétben a Citroën ë-C3-mal vagy az MG4 EV-vel, itt nincs középső ülés vagy biztonsági öv.
A Spring csomagtartója valamivel meggyőzőbb, 308 literes térfogatával. Ez nagyobb, mint a Leapmotor T03, a Mini Cooper Electric és az Ora 03 csomagtere, és egy szinten van az ë-C3-mal. Elég helyet biztosít egy heti bevásárlás számára, de a csomagtér nyílása viszonylag kicsi, és a rakodóperem magas, ami megnehezíti a nehéz tárgyak bepakolását.
A hátsó ülések egyetlen darabban dönthetők le, így a süllyesztett csomagtérpadlóból egy lépcső keletkezik, ahelyett, hogy sík, hosszú rakodófelületet hozna létre.
A csomagtér padlója alatt nincs rejtett tárolórekesz a töltőkábel számára. A Dacia azonban legalább egy megoldást kínál: ha hajlandó vagy egy kicsit többet fizetni, a töltőkábelnek külön tartót kérhetsz az első motorháztető alá. Ez egy egyszerű megoldás – és nincs fedele, mint az Alfa Romeo Junior esetében –, de ellátja a feladatát.
Akkumulátor: 44,0 kWh
Gyorstöltés: 60 kW
Vontatás: 550 kg
Csomagtér térfogata: 310 L
Ár/hatótáv: €93/km
Akkumulátor: 44,0 kWh
Gyorstöltés: 60 kW
Vontatás: 550 kg
Csomagtér térfogata: 310 L
Ár/hatótáv: €93/km
A Citroën büszkén kínálja az ë-C3-at alapvető, de lényeges funkciókkal, ezért ne számíts kulcsnélküli nyitásra, elektromos ülésekre, panorámatetőre vagy akár egy indítógombra – itt hagyományos kulccsal kell beindítani az autót.
Ez egy praktikus és ésszerű megközelítés, de felmerül a kérdés, hogy a technológiai újításokat kedvelő autósok vajon jól járnak-e ezzel a minimalizmussal, vagy inkább egy olyan modellt választanak, mint a BYD Dolphin vagy az MG4 EV. A Citroën ë-C3 a bevezetéskor egyetlen konfigurációban érhető el, 43,7 kWh-s akkumulátorral, amely hivatalosan kb. 323 km-es hatótávot biztosít.
Ez jóval több, mint a Dacia Spring 240 km-es hatótávja, és alig marad el a BYD Dolphin 340 km-es vagy az MG4 EV SE 350 km-es hatótávjától. Később érkezik egy még kedvezőbb árú, kisebb akkumulátoros verzió, amely kb. 124 mérföldes 200 km-es hatótávot kínál majd.
A 44 kWh-s akkumulátor ugyanazt a lítium-vasfoszfát (LFP) kémiát használja, amelyet a BYD is előszeretettel alkalmaz. Ezek az akkumulátorok olcsóbban gyárthatók, viszont nehezebbek, és a hideg időjárás jobban csökkentheti a hatótávjukat. Ez különösen az Egyesült Királyságban lehet probléma, mivel a Citroën nem kínál hőszivattyút az ë-C3-hoz, amely segítene a hatótáv megőrzésében alacsony hőmérsékleten.
A Citroën ë-C3 a bevezetéskor egy konfigurációban érhető el, 43,7 kWh-s akkumulátorral, amely hivatalosan kb. 323 km-es hatótávot biztosít.
Ez jelentősen több, mint a Dacia Spring 240 km-es hatótávja, és alig marad el a BYD Dolphin 340 km-es vagy az MG4 EV SE 350 km-es értékétől. A későbbiekben egy még kedvezőbb árú, kisebb akkumulátoros változat is érkezik, kb.200 km-es hatótávval.
A 44 kWh-s akkumulátor a lítium-vasfoszfát (LFP) kémiát használja, amelyet a BYD is előszeretettel alkalmaz. Ezek az akkumulátorok olcsóbbak, de nehezebbek, és a hideg időjárás nagyobb mértékben csökkentheti a hatótávjukat. A Citroën nem kínál hőszivattyút az ë-C3-hoz, amely segítene a hatótáv megőrzésében alacsony hőmérsékl
A Citroën ë-C3 nem a legszélesebb autó az utakon, de az első üléseknél elegendő könyöktér áll rendelkezésre, így az utasoknak nem kell attól tartaniuk, hogy kellemetlenül egymásba ütköznek.
Hátul még jobb a helyzet – több a fejtér, mint a BYD Dolphinban vagy az MG4 EV-ben, ráadásul a Citroën ügyesen a hátsó ülések alá helyezte az akkumulátort, így a padló ésszerű magasságban van.
A láb tér is meglepően tágas egy ekkora autóhoz képest. A Dolphin, az MG4 és a Hyundai Inster valamivel több helyet kínál, de az ë-C3 sem marad el sokkal. Emellett három hátsó fejtámlával rendelkezik, míg az MG4 csak kettővel. Három emberrel hátul még mindig szűkös lesz, de ez még a drágább versenytársaknál is megszokott, például a Dolphin esetében is.
Hatótáv: 255 km
Fogyasztás: 157 Wh/km
Tömeg: 1400 kg
Gyorsulás (0-100 km/h): 10,0 mp
1 megállós hatótáv: 182 km
Akkumulátor: 40,0 kWh
Gyorstöltés: 0 kW
Vontatás: 500 kg
Csomagtér térfogata: 326 L
Ár/hatótáv: €98/km
Renault 5 nem az első klasszikus modell, amely visszatér a múltból, de könnyen lehet, hogy olyan sikeres lesz, mint a Fiat 500 vagy a Mini modern változata.
Az eredetileg az 1970-es évek elején piacot meghódító kisautó teljesen újragondolt formában tér vissza, miközben megőrzi az eredeti modell stílusát, sokoldalúságát és elérhető árát.
A legnagyobb változás a méret- és biztonsági fejlesztéseken túl az, hogy mi hajtja a Renault 5-öt. Míg az eredeti modell a hetvenes évek olajválságának idején a takarékos üzemanyag-fogyasztásra összpontosított, az új változat teljesen elektromos meghajtást kapott, így egy csepp benzint sem használ.
A legolcsóbb Renault 5 (E-Tech 120) egy 121 lóerős elektromos motorral hajtja az első kerekeket. A gyorsulása valószínűleg inkább megfelelő, mintsem lenyűgöző, mivel a 0–100 km/h-s sprint hivatalos ideje 9,0 másodperc.
Még a nagyobb teljesítményű E-Tech 150 változat is, amely 148 lóerős motorral és 7,9 másodperces 0–100 km/h gyorsulással rendelkezik, nem veheti fel a versenyt egy Mini Cooper SE-vel egy gyorsulási versenyen. Viszont fürgébb, mint egy Citroën ë-C3 vagy Hyundai Inster.
A nagyobb teljesítmény mellett az E-Tech 150 egy nagyobb akkumulátort is kap. Az E-Tech 120 az „Urban Range” nevű akkumulátorral érkezik, amelynek használható kapacitása 40 kWh, és hivatalos hatótávja akár 310 km is lehet (a felszereltségi szinttől függően enyhén változhat).
Ezzel szemben az E-Tech 150 „Comfort Range” egy 52 kWh-s akkumulátort kapott, amelynek hivatalos hatótávja akár 407 km is lehet. Azonban ne számíts arra, hogy ezeket a távokat normál vezetési körülmények között könnyen el lehet érni – különösen hideg időben, amikor az elektromos autók hatótávja csökken.
Szerencsére nem kell az érintőképernyőt használnod a klímaberendezés vezérléséhez ehelyett a képernyő alatt egy külön panel található valódi gombokkal, így vezetés közben is könnyen állíthatod a hőmérsékletet vagy a ventilátor sebességét.
A beltéri minőség tekintetében nem meglepő módon található némi kemény műanyag a műszerfalon és az ajtók belső oldalán – hiszen a Renault 5 az egyik legkedvezőbb árú elektromos autó a piacon. Semmi sem hat gyengének vagy olcsónak, ráadásul a Techno és Iconic Five változatok ülései vonzó, farmerhatású anyagból készülnek, amelyet újrahasznosított műanyag palackokból szőttek.
Ha szeretnél állítható deréktámaszt a vezetőüléshez, akkor a csúcsfelszereltségű Iconic Five változatot kell választanod. Ettől eltekintve azonban a vezetési pozíció kényelmes, és a Renault 5-ből jobban kilátsz, mint egy Mini Cooper Electricből.
Utánrendelhető
209 900 Ft Bruttó (165 276 Ft + Áfa)74 készleten
Original price was: 229 900 Ft.206 910 FtCurrent price is: 206 910 Ft. Bruttó (162 921 Ft + Áfa)26 készleten
Original price was: 239 900 Ft.215 910 FtCurrent price is: 215 910 Ft. Bruttó (170 008 Ft + Áfa)Utánrendelhető
Original price was: 344 900 Ft.314 900 FtCurrent price is: 314 900 Ft. Bruttó (247 953 Ft + Áfa)7 készleten
Original price was: 354 900 Ft.324 900 FtCurrent price is: 324 900 Ft. Bruttó (255 827 Ft + Áfa)3 készleten
Original price was: 329 000 Ft.299 900 FtCurrent price is: 299 900 Ft. Bruttó (236 142 Ft + Áfa)Alapár: 179 900 Ft Bruttó (141 654 Ft + Áfa)
⚡️1. Milyen hatótávval rendelkezik a Dacia Spring Electric 45?⚡️
A Dacia Spring Electric 45 hatótávja 165 km.✅
⚡️2. Mennyire gyorsan képes feltölteni az akkumulátorát?⚡️
A Dacia Spring gyorstöltése 29 kW-os teljesítménnyel történik.✅
⚡️3. Mekkora a csomagtér térfogata?⚡️
A csomagtér térfogata 343 liter.✅
⚡️4. Milyen előnyei és hátrányai vannak a Dacia Springnek?⚡️
Előnye, hogy olcsó és városi használatra megfelelő. Hátránya, hogy korlátozott a hatótávja, a töltési sebessége lassú, és nagyobb sebességnél instabilabb lehet a riválisokhoz képest.✅
⚡️5. Hány utast tud szállítani az autó?⚡️
A Dacia Spring csak négy utas számára biztosít helyet, középső hátsó ülés nincs.✅
⚡️6. Mekkora az akkumulátor kapacitása a Citroën ë-C3-ban?⚡️
A Citroën ë-C3 akkumulátora 44 kWh-s kapacitású.✅
⚡️7. Milyen hatótávval rendelkezik?⚡️
Az ë-C3 hatótávja hivatalosan kb. 323 km.✅
⚡️8. Van hőszivattyú a Citroën ë-C3-ban?⚡️
Nem, a Citroën ë-C3 nem rendelkezik hőszivattyúval, ami hideg időben csökkentheti a hatótávot.✅
⚡️9. Miben tér el az ë-C3 a versenytársaitól?⚡️
Az ë-C3 egy praktikus, minimalista elektromos autó, amely az alapvető funkciókra fókuszál, de nincs benne kulcsnélküli nyitás, elektromos ülés vagy indítógomb.✅
⚡️10. Mekkora a csomagtartó mérete?⚡️
A Citroën ë-C3 csomagtérkapacitása 310 liter.✅
⚡️11. Mennyi a Renault 5 E-Tech hatótávja?⚡️
A Renault 5 E-Tech hatótávja 255 km.✅
⚡️12. Milyen típusú akkumulátort használ?⚡️
A Renault 5 E-Tech egy 40 kWh-s lítium-ion akkumulátort használ.✅
⚡️13. Milyen gyorsan gyorsul 0-ról 100 km/h-ra?⚡️
A gyorsulása 10,0 másodperc.✅
⚡️14. Hogyan segíti a Renault a praktikumot az autóban?⚡️
A klímaberendezéshez külön fizikai vezérlőpanel tartozik, és az ülések újrahasznosított anyagokból készülnek.✅
Még nincs fiókod?
Fiók létrehozása