Olvasási idő: 7 perc

Dacia Spring Electric

millió forint,elektromos autók,legolcsóbb új elektromos,zs ev,forintba kerül,millió forintért,opel corsa,000 forintért,

Általános adatok

Hatótáv: 165 km

Fogyasztás: 152 Wh/km

Tömeg: 1020 kg

Gyorsulás (0-100 km/h): 19,1 mp

1 megállós hatótáv: 151 km

Akkumulátor: 25,0 kWh

Gyorstöltés: 29 kW

Vontatás: 0 kg

Csomagtér térfogata: 343 L

 Ár/hatótáv: €107/km

Dizájn

Ha városban élsz, és egy új elektromos autót keresel rövid utakra, viszonylagos kényelemben, a Dacia Spring megfontolandó választás. Ha azonban gyakran teszel meg hosszabb távokat, érdemes kétszer is átgondolni. Nagyobb sebességnél nem olyan stabil, mint a riválisai, korlátozott hatótávja és lassú töltési sebessége pedig megakadályozza, hogy olyan sokoldalú ajánlat legyen, mint a Citroën ë-C3 vagy az MG4 EV.

legolcsóbb elektromos auto,millió forint,legolcsóbb új elektromos,opel corsa,millió forintos,000 forintért,

Praktikum és tárolás

Összesen 33 liter tárolóhely áll rendelkezésre, és ha egy kis extra praktikusságra vágysz, választhatod a Dacia YouClip rendszert. Ez két rögzítési pontot biztosít a középkonzolon és egyet a műszerfalon, így könnyedén rögzíthetsz hasznos kiegészítőket, például egy telefontartót, zseblámpát, pohártartót vagy táskaakasztót.

A Spring hátsó ajtói megkönnyítik a hátsó ülések megközelítését, szemben a háromajtós Fiat 500e vagy Mini Cooper Electric modellekkel, ahol be kell mászni a hátsó sorba. Azonban, ha egyszer helyet foglalsz, hamar észreveszed, hogy nagyon kevés a lábtér, még egy átlagos magasságú utas számára is.

millió forint,elektromos autó,mazda mx 30,zs ev
millió forint,elektromos autók,legolcsóbb új elektromos,elektromos autó,mazda mx 30,elektromos autója,zs ev,

A fejtér megfelelő, ha 180 cm-nél alacsonyabb vagy, de mivel a tető erősen lejt az autó oldalánál, korlátozza a kilátást és szűkössé teszi a belső teret. A negyedik utas szállítását pedig felejtsd el – erre ugyanis nincs lehetőség. Ellentétben a Citroën ë-C3-mal vagy az MG4 EV-vel, itt nincs középső ülés vagy biztonsági öv.

A Spring csomagtartója valamivel meggyőzőbb, 308 literes térfogatával. Ez nagyobb, mint a Leapmotor T03, a Mini Cooper Electric és az Ora 03 csomagtere, és egy szinten van az ë-C3-mal. Elég helyet biztosít egy heti bevásárlás számára, de a csomagtér nyílása viszonylag kicsi, és a rakodóperem magas, ami megnehezíti a nehéz tárgyak bepakolását.

A hátsó ülések egyetlen darabban dönthetők le, így a süllyesztett csomagtérpadlóból egy lépcső keletkezik, ahelyett, hogy sík, hosszú rakodófelületet hozna létre.

A csomagtér padlója alatt nincs rejtett tárolórekesz a töltőkábel számára. A Dacia azonban legalább egy megoldást kínál: ha hajlandó vagy egy kicsit többet fizetni, a töltőkábelnek külön tartót kérhetsz az első motorháztető alá. Ez egy egyszerű megoldás – és nincs fedele, mint az Alfa Romeo Junior esetében –, de ellátja a feladatát.

Citroen e-C3

millió forint,mazda mx 30,állami támogatás,35,5 kwh,spring electric,10 legolcsóbb,forintért is,városi használatra

Általános adatok

Akkumulátor: 44,0 kWh

Gyorstöltés: 60 kW

Vontatás: 550 kg

Csomagtér térfogata: 310 L

Ár/hatótáv: €93/km

Akkumulátor: 44,0 kWh

Gyorstöltés: 60 kW

Vontatás: 550 kg

Csomagtér térfogata: 310 L

Ár/hatótáv: €93/km

Előnyök és hátrányok

A Citroën büszkén kínálja az ë-C3-at alapvető, de lényeges funkciókkal, ezért ne számíts kulcsnélküli nyitásra, elektromos ülésekre, panorámatetőre vagy akár egy indítógombra – itt hagyományos kulccsal kell beindítani az autót.

Ez egy praktikus és ésszerű megközelítés, de felmerül a kérdés, hogy a technológiai újításokat kedvelő autósok vajon jól járnak-e ezzel a minimalizmussal, vagy inkább egy olyan modellt választanak, mint a BYD Dolphin vagy az MG4 EV. A Citroën ë-C3 a bevezetéskor egyetlen konfigurációban érhető el, 43,7 kWh-s akkumulátorral, amely hivatalosan kb. 323 km-es hatótávot biztosít.

millió forint,51 kwh,
millió forint,legolcsóbb,10 millió,51 kwh,

Ez jóval több, mint a Dacia Spring  240 km-es hatótávja, és alig marad el a BYD Dolphin 340 km-es vagy az MG4 EV SE 350 km-es hatótávjától. Később érkezik egy még kedvezőbb árú, kisebb akkumulátoros verzió, amely kb. 124 mérföldes 200 km-es hatótávot kínál majd.

A 44 kWh-s akkumulátor ugyanazt a lítium-vasfoszfát (LFP) kémiát használja, amelyet a BYD is előszeretettel alkalmaz. Ezek az akkumulátorok olcsóbban gyárthatók, viszont nehezebbek, és a hideg időjárás jobban csökkentheti a hatótávjukat. Ez különösen az Egyesült Királyságban lehet probléma, mivel a Citroën nem kínál hőszivattyút az ë-C3-hoz, amely segítene a hatótáv megőrzésében alacsony hőmérsékleten.

A Citroën ë-C3 a bevezetéskor egy konfigurációban érhető el, 43,7 kWh-s akkumulátorral, amely hivatalosan kb. 323 km-es hatótávot biztosít.

Ez jelentősen több, mint a Dacia Spring  240 km-es hatótávja, és alig marad el a BYD Dolphin 340 km-es vagy az MG4 EV SE 350 km-es értékétől. A későbbiekben egy még kedvezőbb árú, kisebb akkumulátoros változat is érkezik, kb.200 km-es hatótávval.

A 44 kWh-s akkumulátor a lítium-vasfoszfát (LFP) kémiát használja, amelyet a BYD is előszeretettel alkalmaz. Ezek az akkumulátorok olcsóbbak, de nehezebbek, és a hideg időjárás nagyobb mértékben csökkentheti a hatótávjukat. A Citroën nem kínál hőszivattyút az ë-C3-hoz, amely segítene a hatótáv megőrzésében alacsony hőmérsékl

Praktikum és tárolás

A Citroën ë-C3 nem a legszélesebb autó az utakon, de az első üléseknél elegendő könyöktér áll rendelkezésre, így az utasoknak nem kell attól tartaniuk, hogy kellemetlenül egymásba ütköznek.

zs ev,állami támogatás,kwh s amivel,35,5 kwh,városi használatra

Hátul még jobb a helyzet – több a fejtér, mint a BYD Dolphinban vagy az MG4 EV-ben, ráadásul a Citroën ügyesen a hátsó ülések alá helyezte az akkumulátort, így a padló ésszerű magasságban van.

A láb tér is meglepően tágas egy ekkora autóhoz képest. A Dolphin, az MG4 és a Hyundai Inster valamivel több helyet kínál, de az ë-C3 sem marad el sokkal. Emellett három hátsó fejtámlával rendelkezik, míg az MG4 csak kettővel. Három emberrel hátul még mindig szűkös lesz, de ez még a drágább versenytársaknál is megszokott, például a Dolphin esetében is.

Renault 5 E-Tech

legolcsóbb elektromos auto

Hatótáv: 255 km

Fogyasztás: 157 Wh/km

Tömeg: 1400 kg

Gyorsulás (0-100 km/h): 10,0 mp

1 megállós hatótáv: 182 km

Akkumulátor: 40,0 kWh

Gyorstöltés: 0 kW

Vontatás: 500 kg

Csomagtér térfogata: 326 L

Ár/hatótáv: €98/km

Előnyök és hátrányok

Renault 5 nem az első klasszikus modell, amely visszatér a múltból, de könnyen lehet, hogy olyan sikeres lesz, mint a Fiat 500 vagy a Mini modern változata.

Az eredetileg az 1970-es évek elején piacot meghódító kisautó teljesen újragondolt formában tér vissza, miközben megőrzi az eredeti modell stílusát, sokoldalúságát és elérhető árát.

A legnagyobb változás a méret- és biztonsági fejlesztéseken túl az, hogy mi hajtja a Renault 5-öt. Míg az eredeti modell a hetvenes évek olajválságának idején a takarékos üzemanyag-fogyasztásra összpontosított, az új változat teljesen elektromos meghajtást kapott, így egy csepp benzint sem használ.

A legolcsóbb Renault 5 (E-Tech 120) egy 121 lóerős elektromos motorral hajtja az első kerekeket. A gyorsulása valószínűleg inkább megfelelő, mintsem lenyűgöző, mivel a 0–100 km/h-s sprint hivatalos ideje 9,0 másodperc.

legolcsóbb elektromos auto

Még a nagyobb teljesítményű E-Tech 150 változat is, amely 148 lóerős motorral és 7,9 másodperces 0–100 km/h gyorsulással rendelkezik, nem veheti fel a versenyt egy Mini Cooper SE-vel egy gyorsulási versenyen. Viszont fürgébb, mint egy Citroën ë-C3 vagy Hyundai Inster.

A nagyobb teljesítmény mellett az E-Tech 150 egy nagyobb akkumulátort is kap. Az E-Tech 120 az „Urban Range” nevű akkumulátorral érkezik, amelynek használható kapacitása 40 kWh, és hivatalos hatótávja akár 310 km is lehet (a felszereltségi szinttől függően enyhén változhat).

Ezzel szemben az E-Tech 150 „Comfort Range” egy 52 kWh-s akkumulátort kapott, amelynek hivatalos hatótávja akár 407 km is lehet. Azonban ne számíts arra, hogy ezeket a távokat normál vezetési körülmények között könnyen el lehet érnikülönösen hideg időben, amikor az elektromos autók hatótávja csökken.

Praktikum és tárolás

Szerencsére nem kell az érintőképernyőt használnod a klímaberendezés vezérléséhez ehelyett a képernyő alatt egy külön panel található valódi gombokkal, így vezetés közben is könnyen állíthatod a hőmérsékletet vagy a ventilátor sebességét.

legolcsóbb elektromos auto

A beltéri minőség tekintetében nem meglepő módon található némi kemény műanyag a műszerfalon és az ajtók belső oldalán – hiszen a Renault 5 az egyik legkedvezőbb árú elektromos autó a piacon. Semmi sem hat gyengének vagy olcsónak, ráadásul a Techno és Iconic Five változatok ülései vonzó, farmerhatású anyagból készülnek, amelyet újrahasznosított műanyag palackokból szőttek.

Ha szeretnél állítható deréktámaszt a vezetőüléshez, akkor a csúcsfelszereltségű Iconic Five változatot kell választanod. Ettől eltekintve azonban a vezetési pozíció kényelmes, és a Renault 5-ből jobban kilátsz, mint egy Mini Cooper Electricből.

legolcsóbb elektromos auto

Ezek az autók a legkedvezőbb árú elektromos modellek közé tartoznak, mindegyiknek megvan a maga előnye és hátránya. A választásnál érdemes figyelembe venni az egyéni igényeket, legyen szó hatótávról, praktikumról vagy ár-érték arányról.

⚡️GYIK

⚡️Dacia Spring Electric⚡️

⚡️1. Milyen hatótávval rendelkezik a Dacia Spring Electric 45?⚡️
A Dacia Spring Electric 45 hatótávja 165 km.

⚡️2. Mennyire gyorsan képes feltölteni az akkumulátorát?⚡️
A Dacia Spring gyorstöltése 29 kW-os teljesítménnyel történik.

⚡️3. Mekkora a csomagtér térfogata?⚡️
A csomagtér térfogata 343 liter.

⚡️4. Milyen előnyei és hátrányai vannak a Dacia Springnek?⚡️
Előnye, hogy olcsó és városi használatra megfelelő. Hátránya, hogy korlátozott a hatótávja, a töltési sebessége lassú, és nagyobb sebességnél instabilabb lehet a riválisokhoz képest.

⚡️5. Hány utast tud szállítani az autó?⚡️
A Dacia Spring csak négy utas számára biztosít helyet, középső hátsó ülés nincs.

⚡️Citroën ë-C3⚡️

⚡️6. Mekkora az akkumulátor kapacitása a Citroën ë-C3-ban?⚡️
A Citroën ë-C3 akkumulátora 44 kWh-s kapacitású.

⚡️7. Milyen hatótávval rendelkezik?⚡️
Az ë-C3 hatótávja hivatalosan kb. 323 km.

⚡️8. Van hőszivattyú a Citroën ë-C3-ban?⚡️
Nem, a Citroën ë-C3 nem rendelkezik hőszivattyúval, ami hideg időben csökkentheti a hatótávot.

⚡️9. Miben tér el az ë-C3 a versenytársaitól?⚡️
Az ë-C3 egy praktikus, minimalista elektromos autó, amely az alapvető funkciókra fókuszál, de nincs benne kulcsnélküli nyitás, elektromos ülés vagy indítógomb.

⚡️10. Mekkora a csomagtartó mérete?⚡️
A Citroën ë-C3 csomagtérkapacitása 310 liter.

⚡️Renault 5 E-Tech ⚡️

⚡️11. Mennyi a Renault 5 E-Tech hatótávja?⚡️
A Renault 5 E-Tech hatótávja 255 km.

⚡️12. Milyen típusú akkumulátort használ?⚡️
A Renault 5 E-Tech egy 40 kWh-s lítium-ion akkumulátort használ.

⚡️13. Milyen gyorsan gyorsul 0-ról 100 km/h-ra?⚡️
A gyorsulása 10,0 másodperc.

⚡️14. Hogyan segíti a Renault a praktikumot az autóban?⚡️
A klímaberendezéshez külön fizikai vezérlőpanel tartozik, és az ülések újrahasznosított anyagokból készülnek.

Mi a véleményed?
Loading spinner

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük