AKCIÓS TERMÉKEK
-
Wallbox Pulsar Plus elektromos autó fali töltő max. 22kW - Fekete - 5m
Értékelés: 4.89 / 5354 900 FtOriginal price was: 354 900 Ft.324 900 FtCurrent price is: 324 900 Ft. Bruttó (255 827 Ft + Áfa)
Akár el sem indul vagy menet közben áll le, a sikertelen töltés három fő okra vezethető vissza, melyek a következők:
Egy utcai oszlopnál erre van a legkisebb esély, de előfordulhat, hogy akár egy áramszünet miatt nem jutunk energiához – halkan jegyezzük meg a benzinvérűeknek, hogy ilyenkor az üzemanyag töltőállomáson sem jutunk folyékony hajtóanyaghoz, ugyanis ezeket is elektromosan működtetett pumpa juttatja a föld alatti tartályból autónk tankjába. A hibás telepítés vagy a rossz hálózati feltételek inkább háztartási méretekben jellemzőek. Az első esetben a szakértelem hiánya jelenti a gondot, amivel nagyobb bajt csinálhat egy önjelölt villanyszerelő, mint amennyit spórol egy hozzáértő nélkülözésén, hisz nemcsak a készülékben vagy autónkban, de akár a háztartás egyéb eszközeiben is kárt tehetünk, nem beszélve a személyi sérülés lehetőségéről.
A rossz hálózat alatt is inkább a túlterheltséget (túl magas hálózati feszültség pl. napelemes rendszerek sokasága miatt vagy épp túl alacsony az alulméretezett vezetékelés miatt) értjük, ám az is előfordulhat hogy az épület és a töltés együttes energiaigénye túl magas, így a villanyóra biztosítékai dobják be a törülközőt. Mindkét esetben érdemes konzultálni egy (lehetőleg regisztrált) villanyszerelővel, aki adott esetben a bővítést is tudja intézni az áramszolgáltatóval.
Ezer és egy oka lehet annak, hogy az autó oldaláról hiúsul meg a teljesítményfelvétel a legegyszerűbbtől (pl. túl rég dugtuk rá a töltőre, de nem indítottuk el időben, így az autó egyszerűen alvó módba ment, ezért már nem kommunikál a töltővel, hiába kezdenénk el 20-30 perc múlva a töltést) a legbonyolultabbig (túl kényes / meghibásodás közeli állapotban van már a fedélzeti töltő). Erre akkor jöhetünk rá, ha nem csak azzal az egy töltőkészülékkel sikertelen a folyamat, hanem több terméket / helyszínt alapul véve sem megy végig a töltés vagy például ugyanott másik autóval, autókkal gond nélkül megy végig a töltési folyamat.
Persze a készülékek sem örökéletűek, előfordulhat, hogy anyagfáradás vagy épp mechanikai hatás (ütés, beázás, túlterhelés, kábelsérülés…) miatt válik töltésre alkalmatlanná egy eszköz, még ha áram alá helyezve, terheletlenül nem is mutat semmi hibát. Persze az is elképzelhető, hogy nem magával az eszközzel van baj, hanem valamilyen azonosítást igényel, amit például internetelérési gond miatt nem tud megtenni.
Szerencsére manapság ez már egyre kevésbé fordulhat elő, Európában ugyanis az úgynevezett Type2 szabványt használják a hagyományos, AC töltésekhez, míg a DC villámtöltőknél a CCS került ki győztesen, ám korábbi modelleknél előfordulhat Type1 gyors-, illetve CHAdeMO villámtöltő csatlakozó. Míg az elsőhöz létezik szabályos Type2-Type1 adapter, a második a szabványok különbözősége miatt már nem ilyen könnyen megoldható. Érdemes tehát olyan töltőket keresnünk utunk mentén, amik biztosan kompatibilisek autónk csatlakozójával.
Az előbb felsorolt három ok közül bármelyik részese lehet a sikertelen töltésindításnak, ám ezeken túl még egy faktorral érdemes számolni: az emberi tévedés. Vannak ugyanis olyan töltők, melyeket külön applikációval vagy épp helyszíni bankkártyás fizetés ellenében tudunk használni, e nélkül nem indul meg a folyamat. Valamint azt is érdemes ellenőrizni, hogy eléggé bedugtuk-e a kábelt, ugyanis a reteszelés is fontos, enélkül sem tudunk tölteni. Ha látszólag minden rendben, mégsem történik semmi, érdemes egy másik töltőt is kipróbálni, hátha az adott berendezésnek van baja.
Ismét egy olyan gond, aminek ezer oka lehet. A leggyakoribb a töltőkészülék és az autó fedélzeti töltője közötti különbségből ered. Sokszor előfordul, hogy valaki a 3x16A-es otthoni hálózatához vesz egy egyfázisú töltésre képes járművet (pl. Nissan Leaf, Hyundai Ioniq Electric…) és csodálkozik, hogy a maximális töltésteljesítmény valahol 2-3 kW közé esik. Ez sajnos elég elképzelhető ilyen esetben, ugyanis az autó csak egy fázisról fog tudni felvenni áramot, ami maximum csak 1x16A lehet, ám ezt bármilyen további fogyasztó csökkenti, így jöhet össze az, hogy mindössze 1x10A, vagyis 2,3 kW fog az autóba jutni. Az eset fordítva is megtörténhet, például 3x16A-es (11 kW) töltőn a 3x32A-es (22 kW-os) autó sem fog tudni többet kivenni.
Villámtöltőknél a hőmérséklet, az akkupakk feszültsége, a töltöttségi szint és a töltő leterheltsége mind befolyásolják a kivehető teljesítményt
Normál esetben a töltés befejezésével együtt jár az autó reteszének engedése is, így a kábelfejet gond nélkül eltávolíthatjuk a nyílásból, ám a meglepetés akkor jön, amikor nagyobb erő hatására sem tudjuk megszabadítani autónkat az idő közben már haszontalanná váló tartozéktól. Ennek oka lehet az, hogy a járművet túl rég nyitottuk ki vagy oldottuk fel, és egy bizonyos idő letelte után automatikusan visszazárja a töltő reteszét. Ilyenkor elég újra kinyitnunk az autót vagy a dedikált gombbal csak a nyílást oldani. Ha erre sem történik semmi, akkor viszont valami hiba van, amit egyes modelleknél manuális kioldással lehet orvosolni (általában a töltőport környékén, mögött van egy kézzel meghúzható kar, amivel a retesz kiold), viszont ilyenkor már érdemes felhívni egy szakembert vagy szervízt, mert könnyen lehet, hogy legközelebb a töltés sem fog elindulni.
Reméljük, ez a pár hasznos tanács segítségül szolgál az e-autót használóknak, és amennyiben töltési megoldásokat keresnénk, érdemes meglátogatni a www.eautotoltokabel.hu oldalt, ahol az egyszerű konnektoros töltőn keresztül az utcai kábeleken át egészen a professzionális fali töltőkig minden megtalálható, méghozzá gyártói garanciával.
Utánrendelhető
209 900 Ft Bruttó (165 276 Ft + Áfa)78 készleten
229 900 Ft Bruttó (181 024 Ft + Áfa)27 készleten
Original price was: 239 900 Ft.227 905 FtCurrent price is: 227 905 Ft. Bruttó (179 453 Ft + Áfa)Utánrendelhető
Original price was: 344 900 Ft.314 900 FtCurrent price is: 314 900 Ft. Bruttó (247 953 Ft + Áfa)22 készleten
Original price was: 354 900 Ft.324 900 FtCurrent price is: 324 900 Ft. Bruttó (255 827 Ft + Áfa)3 készleten
Original price was: 329 000 Ft.299 900 FtCurrent price is: 299 900 Ft. Bruttó (236 142 Ft + Áfa)Alapár: 179 900 Ft Bruttó (141 654 Ft + Áfa)
⚡️1. Milyen gyakori problémák fordulhatnak elő elektromos autó töltésekor?⚡️
Elektromos autó töltése során a következő fő problémák merülhetnek fel:
⚡️2. Miért nem indul el a töltés?⚡️
A töltés elmaradásának leggyakoribb okai:
⚡️3. Mit tehetek, ha nem tudom leválasztani a töltőkábelt az autóról?⚡️
Először próbálja meg újra kinyitni az autót, mivel a töltőport zárja idővel automatikusan reteszelhet. Ha ez nem működik, ellenőrizze, van-e manuális kioldó kar a töltőport közelében. Ha a probléma továbbra is fennáll, forduljon szakemberhez vagy szervizhez.✅
⚡️4. Miért olyan lassú az elektromos autóm töltése?⚡️
A lassú töltés oka lehet:
⚡️5. Miért nem illeszkedik a kábel a töltőcsatlakozóba?⚡️
Európában a Type2 csatlakozó az általános szabvány, de régebbi autóknál előfordulhat Type1 vagy CHAdeMO csatlakozó. Ezekhez lehet, hogy átalakítóra van szükség, vagy másik töltőállomást kell keresni.✅
Még nincs fiókod?
Fiók létrehozása