Olvasási idő: 3 perc

Renault autonóm minibuszokkal alakítja át a közösségi közlekedést

Fenntartható mobilitás autonóm technológiával

A Renault Csoport a WeRide vállalattal együttműködve forradalmasítja a közösségi közlekedést autonóm, elektromos minibuszaival. Ahogy a helyi önkormányzatok és mobilitási szolgáltatók egyre fenntarthatóbb és hatékonyabb megoldásokat keresnek, a Renault technológiája egyre nagyobb teret nyer Európa-szerte. A vezető nélküli járművek már olyan városi és elővárosi központokban is megjelentek, mint Barcelona vagy a franciaországi Valence, valamint speciális biztonsági övezetekben, például a Zürichi Repülőtéren. A 2024-es Roland-Garros tenisztornán végzett tesztüzem sikere után a Renault célja, hogy 2030-ra egy teljesen skálázható, szén-dioxid-mentes közlekedési megoldást kínáljon.

4 es,önvezető,francia,nélküli,projekt,

Sikeres tesztek és folyamatos fejlesztés

A vállalat autonóm minibuszai már bizonyították megbízhatóságukat: a Roland-Garros helyszínén 2024 májusában 1 000 kilométert tettek meg, miközben közel 700 utast szállítottak. Barcelona 2025 márciusában egy 2,2 kilométeres városi útvonalon teszteli a járműveket, míg Valence célja, hogy 2025 júliusára elindítsa az első kereskedelmi L4 autonóm buszszolgáltatást, amely egy TGV pályaudvart köt össze egy üzleti parkkal. Eközben Zürichben a járművek már 2025 januárja óta közlekednek a repülőtér személyzetének szállítására, bizonyítva, hogy a technológia a legszigorúbb biztonsági előírásoknak is megfelel.

önvezető,francia,projekt,jármű,szintű,weride,sofőr,vezető,képes,kínai,város,

Autonómia és biztonság a közösségi közlekedésben

A Renault stratégiája egyensúlyt teremt a realitás és az innováció között. A személyautók esetében fejlett vezetéstámogató rendszereket (ADAS) alkalmaz, például adaptív sebességtartó automatikát, amely növeli a biztonságot anélkül, hogy teljes autonómiát igényelne. A közösségi közlekedésben viszont gyorsítja a fejlesztéseket, és az L4 szintű autonóm minibuszokat helyezi előtérbe, amelyek kijelölt útvonalakon önállóan közlekednek, távoli felügyelettel. Ezek a járművek nemcsak a károsanyag-kibocsátást csökkentik, hanem enyhítik a városi forgalmi torlódásokat és javítják a közlekedési elérhetőséget a vidéki térségekben is.

Valós környezetben tesztelt megoldások

Valence-ben egy 3,3 kilométeres útvonal biztosít összeköttetést egy üzleti negyed és a helyi TGV állomás között, kiszolgálva 150 vállalatot és 3 000 dolgozót. Barcelonában a helyi lakosság első kézből tapasztalhatja meg az autonóm közlekedés előnyeit, míg Zürichben a technológia a magas biztonsági követelmények mellett is kifogástalanul működik. A Roland-Garros-i bemutató óta egyre több önkormányzat és mobilitási szolgáltató érdeklődik a megoldás iránt, így a következő években további kísérleti projektek indulhatnak.

önvezető,elektromos,francia,projekt,jármű,tömegközlekedés,kínai,

Globális tapasztalat és hosszú távú célok

A Renault partnere, a WeRide, jelentős globális tapasztalatot hoz a fejlesztésbe: eddig több mint 40 millió kilométert tettek meg 1 200 autonóm járművükkel. A cél egy teljesen robotizált minibusz-platform létrehozása 2030-ig, amely a legmodernebb automatizációs technológiát integrálja. Az európai városok egyre szigorúbb kibocsátási előírásainak fényében a Renault úgy becsüli, hogy az elkövetkező évtizedben több ezer ilyen minibuszra lesz szükség, amely rugalmas és fenntartható alternatívát kínál a közösségi közlekedés számára.

A Renault elkötelezettsége a fenntarthatóság mellett

A vállalat hosszú távú célja, hogy 2040-re elérje a teljes karbonsemlegességet Európában. Az innovációt valós körülmények között végzett teszteléssel ötvözve a Renault nemcsak alkalmazkodik a változó közlekedési kihívásokhoz, hanem aktívan formálja is a jövő mobilitását.

⚡️GYIK

⚡️1. Mi a Renault célja az autonóm minibuszokkal?⚡️

A Renault célja, hogy forradalmasítsa a közösségi közlekedést autonóm, elektromos minibuszaival. A vállalat együttműködik a WeRide céggel, hogy fenntartható és hatékony közlekedési megoldásokat kínáljon Európában, és 2030-ra egy teljesen skálázható, szén-dioxid-mentes közlekedési rendszert alakítson ki.

⚡️2. Hol tesztelik jelenleg a Renault autonóm minibuszait?⚡️


A Renault autonóm minibuszai már több európai városban is tesztelés alatt állnak. Ilyen városok például Barcelona, Valence és Zürich. Barcelona 2025 márciusában egy 2,2 kilométeres városi útvonalon, míg Zürichben már 2025 januárja óta közlekednek a járművek a repülőtér személyzetének szállítására.

⚡️3. Milyen fejlesztéseket alkalmaz a Renault a közlekedési megoldásokban?⚡️


A Renault a közlekedési megoldások fejlesztésében az L4 szintű autonóm minibuszokat helyezi előtérbe. Ezek a járművek teljesen önállóan közlekednek kijelölt útvonalakon, távoli felügyelettel. Az innovációk mellett a Renault olyan fejlett vezetéstámogató rendszereket is alkalmaz, mint az adaptív sebességtartó automatika, hogy növelje a biztonságot.

⚡️4. Milyen előnyöket kínálnak az autonóm minibuszok a városi közlekedésben?⚡️


Az autonóm minibuszok segítenek csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, enyhíteni a városi forgalmi torlódásokat, és javítani a közlekedési elérhetőséget, különösen a vidéki térségekben. Emellett a Renault stratégiája a közlekedés fenntarthatóságát és hatékonyságát célozza.

⚡️5. Milyen tapasztalatai vannak a Renault partnereinek az autonóm járművekkel kapcsolatban?⚡️


A Renault partnere, a WeRide több mint 40 millió kilométert tett meg 1 200 autonóm járművével. A WeRide tapasztalata segít a Renault-nak a jövőbeni fejlesztésekben és az automatizált minibusz-platform létrehozásában.

Mi a véleményed?
Loading spinner

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük