AKCIÓS TERMÉKEK
- Wallbox Pulsar Plus elektromos autó fali töltő max. 22kW - Fekete - 5m Értékelés: 4.89 / 5
354 900 FtOriginal price was: 354 900 Ft.324 900 FtCurrent price is: 324 900 Ft. Bruttó (255 827 Ft + Áfa)
Az elektromos autó támogatás, tavaly pár óra alatt lepörgött. Ez mutatja, hogy jól működnek a bevezetett változtatások. Remélhetőleg a nyárra újabb támogatási pályázatot írnak ki, már a negyediket.
A változtatás egyik mutatója a tavalyi pályázat villámgyors lefutása, amiről ráadásul sokan le is maradtak. A változtatás lényege az volt, hogy nem azokat támogatták, akik 15-20 millió körüli vagy fölötti árú elektromos autókban gondolkodtak. Hanem azt a csoportot, akik munkára használnák az elektromos járműveket és sokat futnak az autóik, pl. taxisok.
A másik támogatott szegmenst azok jelentették, akik elérhető áru elektromos autót szeretnének vásárolni. Bónuszként bekerültek a támogatás körébe azok is, akik elektromos robogót vagy elektromos motort szeretnének venni.
A józanság másik jele még csak pletyka szinten terjed. A változás az lesz, hogy átalakul a zöld rendszámra jogosultak köre. A hírek szerint teljesítmény határt húznak. Így azok, akik a sok száz lóerős, ritkán vagy sose töltött tölthető hibridjükkel csak az ingyen pakolásra játszanak, azok ne legyenek jogosultak a zöld rendszámra.
A 2020. június 15-től induló pályázatban a határ bruttó 11 millió forintnál lett meghúzva. Aki a 11 és 15 milliós sávban keresett autót, az mindössze félmillió forintos ”ingyen” pénzt vihetett haza.
A pályázatban ötmilliárd forint állt rendelkezésre, ebből kereken két milliárdot különítettek el a taxisok részére. A személyfuvarozók, a maximum 15 millió forintos járműnél, a vételárnak az 55 százalékát pályázhatták meg. Ez a tavaly indított új pályázat fő újdonsága. A taxis támogatás meglepően okos döntés, mert a napi szinten, állandóan városban közlekedő, zömmel gázolajat tankoló autókat váltják le teljesen elektromos hajtásúakra.
A megmaradt három milliárd forintból, bruttó 11 milliós vételárig, 2,5 millió forintos támogatás érhető el. Ez az összeg, a kiszemelt villanyautó árának maximum a feléig mehet el.
A sötét lovat az el nem költött pályázati pénzeknél, a Dacia Springer képviseli. A román márka elektromos suvja az esztendő második felében érkezik. Az árazásával komolyan megkavarhatja a hazai elektromos autó piacot. Előre gondolkodva: a konkurensek nélküli szegmensben, nagyot arathat a következő pályázaton. Hatótávban, kidolgozásban nem kell csodát várni az indiai piacról származó típustól, amiért elviekben a futárok ”ölni” fogják egymást. Azoknak is jó alternatíva lehet a belépő szintű elektromos autó, akik a városi közlekedésben vagy rövidebb távú ingázásra használnák a kisebb hatótávú járművet.
A piac legjobb vételét korábban a Škoda Citygo iV jelentette. Ebből a cseh gyár csak annyit készített, amennyit a CO2-es kvóta megkívánt és semmivel sem gyártott többet belőle. Így a hazánknak szánt készletek gyorsan elfogytak.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által kiírt pályázat, a Klíma védelmi akció tervnek a része. A tavaly nyáron kiírt elektromos autó támogatásnál, nem csak az autósokra gondoltak. Az elektromos autó támogatásnál szélesebb volt a hatókör, tudományosan fogalmazva a spektrum. Ugyanis itt kerültek előtérbe a Covid-19 miatt komolyan felfutott szakmák, az ételfutárok és a hagyományos futárok. Nekik nem a Dacia Springet kell nézegetniük, hanem az elektromos robogókat és az elektromos motorokat.
Ha valakinek magánszemélyként felcsillant a szeme az elektromos robogóra, azt érheti csalódás, mert csak egyéni vállalkozók és cégek élhetnek a kb. félmilliós kedvezménnyel. A kedvezménnyel járó extra forgalom viszont felpezsdítette az importőröket, úgy hogy várhatóak újabb típusok megjelenése is.
Valószínűleg nyáron fog bekövetkezni, az elmúlt évek alapján.
Legalább félmillió kedvezményhez lehet hozzájutni a mostani pályázattal!
Sajnos csak egyéni vállalkozók, és cégek vehetik fel a kedvezményt!
Még nincs fiókod?
Fiók létrehozása