AKCIÓS TERMÉKEK
- Wallbox Pulsar Plus elektromos autó fali töltő max. 22kW - Fekete - 5m Értékelés: 4.89 / 5
354 900 FtOriginal price was: 354 900 Ft.324 900 FtCurrent price is: 324 900 Ft. Bruttó (255 827 Ft + Áfa)
Nincs kétség afelől, hogy a üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátása komoly problémát jelent a modern világban. Összefüggésbe hozták őket az általános légszennyezettség csökkenésével és a klímaváltozással.
A közlekedés az egyik legnagyobb bűnös. A nagyvárosokban az összes üvegházhatású gáz kibocsátás 30-40%-át a belsőégésű motorral működő járművek okozzák.
Ezért a világ tudományos tanácsadói és kormányai az elektromos járművek (EV-k) elterjedését támogatják. Az elektromos járművek és töltőállomások használatának növelésével a kormányok csökkenteni fogják a káros kibocsátásokat és elérhetik közlekedési dekarbonizációs céljaikat.
Ennek eredményeként az EV töltőállomások egyre elterjedtebbek lesznek. A legtöbb töltőállomás, amit látsz, AC töltő. Az AC töltők eddig az egyetlen lehetőséget jelentették.
Azonban az utóbbi években olyan cégek, mint az EvGo vagy az Ionity, kifejlesztettek egy új technológiát, amit DC Gyors Töltőknek nevezünk. A vállalatok most már más típusú technológiát alkalmazhatnak, hogy a járműveket gyorsabban töltsék fel, mint a hagyományos AC töltők.
Az Energiahatékonysági és Megújuló Energia Iroda szerint az Európában található összes töltőállomás körülbelül 11%-a DC gyorstöltő (DCFC).
A váltakozó áram (AC) egyszerűen leírva a szabványos elektromosság, amely az erőművekből érkezik és villamosenergia-vonalakon keresztül jut el otthonokba és más épületekbe, néha főhálózati vagy közüzemi áramként emlegetve.
Az egyenáram (DC), ahogyan a neve is sugallja, az az elektromos áram, amely egyenes vonalban mozog.
Az akkumulátorok számára egyenáramra van szükség. Ennek egyszerű oka van. Ahogyan bármely más akkumulátor, egy gépjármű akkumulátora is egyenáramot használ és szolgáltat. Ez azt jelenti, hogy a terhelés egyetlen irányba áramlik, amely egy kémiai folyamat segítségével tárolódik.
Fontos tudni, hogy a váltakozó áram időnként irányt vált. Az AC tárolásához az akkumulátor termináljának (+ és -) polaritásának ugyanolyan sebességgel kellene változnia, ami viszont nem lehetséges.
Műszaki szempontból: egy akkumulátorhoz kell egy váltakozó áramforrást csatlakoztatni, hogy AC energiát tároljon,ami tulajdonképpen azt jelenti, hogy az akkumulátor csak a pozitív félperiódus alatt töltődik, majd a negatív félperiódus alatt merül le.
Más szóval, nincs módja annak, hogy váltakozó áramot tároljunk egy akkumulátorban.
A konnektorból váltakozó áram érkezik, míg a jármű akkumulátora egyenáramot igényel.
Ezt csak úgy lehet elérni, hogy a váltakozó áramot egyenárammá alakítjuk át. Ezt nevezzük váltakozó áramból egyenárammá alakítónak (AC-DC konverter).
Az AC töltők az A opciót használják. Ez azt jelenti, hogy a járműben van egy saját kis AC-DC konverter. Tehát a jármű váltakozó áramot kap a töltőpontból, majd a jármű átalakítja azt egyenárammá.
A DC töltők a B opciót használják. Ez azt jelenti, hogy a töltőkben van egy beépített AC-DC konverter és a jármű közvetlenül egyenáramot kap. Nincs szükség átalakításra a jármű belsejében.
Ez egy fontos kérdés. Nézzük logikusan a dolgokat.
Minél gyorsabban szeretnénk egy akkumulátort tölteni, annál több energiát kell szolgáltatnunk számára. A gyors töltés általában 50 kW felett van, míg a “lassú” töltés általában 1-22 kW között mozog.
Ezért, hogy több energiát szolgáltass a töltés során, egy sokkal nagyobb AC-DC konverterre van szükség.
A probléma az, hogy a magas teljesítményű energiakonverzió AC és DC között költséges. Egy nagy konverter könnyedén a 3.000.000 forintot is meghaladhatja.
Nyilvánvaló, hogy senkise akar nehéz és drága konvertereket magával cipelni az autójában. Tehát a magas teljesítményű töltést legjobban olyan töltőállomásoknál érdemes végezni, amelyekben már beépítették a konvertereket.
Úgy tűnik, hogy a DC töltők sokkal ésszerűbbek és hatékonyabbak, igaz?
Ez nem feltétlenül igaz.
A DC töltők jóval többe kerülnek, mint az AC töltők. A DC töltők több helyet igényelnek és sokkal összetettebb pótalkatrészeket, mint például az aktív hűtőrendszereket.
Alapár: 15 322 950 Ft Bruttó (12 065 315 Ft + Áfa)
Alapár: 4 925 700 Ft Bruttó (3 878 504 Ft + Áfa)
Továbbá, a magas teljesítményű töltéshez magas teljesítményű hálózati csatlakozásra van szükség. Egy tipikus lakossági hálózati csatlakozással nem lehet DC töltőt telepíteni.
Az aranyszabály az, hogy akkor telepíts DC töltőket, amikor gyors töltésre van szükség, és telepíts AC töltőket, amikor nincs rá szükség.
Ha további kérdése van az AC, vagy a DC töltéssel kapcsolatban, akkor keresse csapatunkat a kapcsolat oldalon!
Az üvegházhatású gázok (ÜHG) kibocsátása hozzájárul a klímaváltozáshoz és növeli a légszennyezettséget. Ezek a gázok, mint a szén-dioxid, metán és nitrogén-oxid, csapdába ejtik a hőt a légkörben, ami globális felmelegedéshez vezet.✅
A belsőégésű motorral rendelkező járművek jelentős mennyiségű üvegházhatású gázt bocsátanak ki. A nagyvárosokban ez a közlekedési kibocsátás az összes ÜHG-kibocsátás 30-40%-át is elérheti.✅
Az elektromos járművek kevesebb károsanyagot bocsátanak ki, mint a hagyományos benzin- vagy dízelmotoros járművek. Az EV-k használatának növelésével a kormányok csökkenteni tudják az üvegházhatású gázok kibocsátását, és közelebb kerülhetnek a közlekedési szektor dekarbonizációjához.✅
Az AC töltők váltakozó áramot (AC) használnak, amelyet az autó saját beépített átalakítója egyenárammá (DC) alakít át az akkumulátor töltéséhez. A DC töltők viszont már egyenáramot biztosítanak, így gyorsabb töltést tesznek lehetővé, mivel nincs szükség átalakításra az autóban.✅
Az elektromos járművek akkumulátorai egyenárammal működnek, mivel az akkumulátorok csak egyirányú áramot tudnak tárolni. Az egyenáram kémiai reakciók révén tárolódik az akkumulátor celláiban.✅
A DC töltők nagyobb teljesítményt tudnak közvetlenül az akkumulátorba juttatni, mivel az áramot nem kell átalakítani. A gyors töltés általában 50 kW feletti teljesítményt jelent, és a DC töltők erre a nagy teljesítményre vannak optimalizálva.✅
Egy nagyobb teljesítményű AC-DC konverter ára akár 3 millió forintot is meghaladhat. Ezek az eszközök költségesek, így a DC töltőállomások kialakítása jelentős beruházást igényel.✅
A DC töltők drágábbak, nagyobb helyet igényelnek, és összetett pótalkatrészekkel rendelkeznek, mint például az aktív hűtőrendszerek. Emiatt az AC töltők gazdaságosabbak és általában könnyebben elérhetők.✅
Amennyiben gyors töltés szükséges, a DC töltők ajánlottak, mivel ezek akár 350 kW teljesítménnyel is képesek tölteni az akkumulátort, jelentősen lerövidítve a töltési időt.✅
Még nincs fiókod?
Fiók létrehozása