Olvasási idő: 3 perc

A rakéták által inspirált Toyota, azt tervezi, hogy a jövőben egyetlen töltéssel több mint 1400 kilométert legyenek képesek megtenni.

Szimpátia visszaszerzés

A japán autógyártó kompenzálni szeretné a lassú átállását az elektromos autókra, ezért új szintekre emelné az akkumulátorok kapacitását.

A Toyota bemutatta terveit egy olyan szilárdtest-akkumulátor (solid-state battery, SSB) létrehozására, amely egyetlen töltéssel képes megtenni akár 1400 km-t. Az éves műszaki konferencián újabb ihletet merítettek a mérnökök, ugyanis a téma a hiperszonikus aerodinamika volt. Ezáltal Toyota újra megvitatta a következő generációs akkumulátorokkal kapcsolatos témákat.

Újabb kihívások

Az autógyártó úgy ítéli meg, hogy technológiai áttörést értek el az időtállóság terén, amellyel újabb ambíciókat ébresztettek.

Kezdetben a Toyota 2026-ig célozta meg az 1000 km-es távolságot, de végül az 1400 kilométeres határt szeretné átlépni. Viszont nemcsak ezt a célt tűzte ki, hanem 2028-ra mintegy 20 perces gyorstöltési idővel is rendelkezni szeretne. Minden nagyon biztatóan hangzik és rendkívül ambiciózusnak tűnik, azonban  a “kihívás elindítása” nem ilyen egyszerű.

Szilárdtest-akkumulátorok tulajdonságai

A szilárdtest-akkumulátorok zselés elektrolitot használnak a hagyományos folyadékkal szemben. Ezek könnyűsúlyúak, valamint magas energiatartalmúak. Lényegesen jobbak, mint a jelenleg használt lítium-ion akkumulátorok. Emellett biztonságosabbak és nem igényelnek folyadékhűtést. Mindezek a jellemzők ideálissá teszik őket az autóipari felhasználásra, ezért olyan autógyártók, mint a BMW, a Fisker, a Nissan, és más elektromos autógyártók, akik ambiciózusak, jelentős kutatási költségeket fordítanak ezeknek az akkumulátoroknak a fejlesztésére.

Azonban jelenleg a szilárdtest-akkumulátorok nagyon drágák, továbbá túl könnyen tönkremennek a töltési és merülési ciklusok során.

További érdekes és hasznos információkért tekintse meg további cikkeinket, vagy kérdezze segítőkész csapatunkat!

⚡️GYIK

⚡️1. Mit jelent a Toyota új terve az akkumulátor-fejlesztésben?⚡️

A Toyota olyan szilárdtest-akkumulátort (SSB) kíván kifejleszteni, amely egyetlen töltéssel akár 1400 kilométert is megtehet. Ez nagy előrelépés lenne a jelenlegi elektromos autók hatótávjához képest.

⚡️2. Miért tér át a Toyota szilárdtest-akkumulátorokra?⚡️

A Toyota célja az elektromos autópiac felzárkóztatása és a lassú átállás kompenzálása az új típusú akkumulátorral, amely könnyebb, nagyobb energiatárolási kapacitású, és nem igényel folyadékhűtést, így biztonságosabb is.

⚡️3. Mik a szilárdtest-akkumulátorok előnyei?⚡️

A szilárdtest-akkumulátorokban nincs folyadék, ami könnyebbé és nagyobb energiasűrűségűvé teszi őket, mint a lítium-ion akkumulátorokat. Emellett gyorsabban tölthetők, és a Toyota célja, hogy 2028-ra mindössze 20 perces gyorstöltési időt érjen el.

⚡️4. Milyen kihívásokkal jár a szilárdtest-akkumulátorok használata?⚡️

Bár számos előnyük van, jelenleg drágák, és a töltési és merülési ciklusok során könnyen sérülhetnek. Ezek a kihívások jelentős fejlesztést igényelnek a hosszú távú és megbízható használat elérése érdekében.

⚡️5. Mely egyéb autógyártók dolgoznak szilárdtest-akkumulátorokon?⚡️

A BMW, a Fisker, és a Nissan is jelentős erőforrásokat fektet szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésébe, mivel ezek az akkumulátorok ígéretes technológiát jelentenek a jövő elektromos autói számára.

Mi a véleményed?
Loading spinner

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük