AKCIÓS TERMÉKEK
- Wallbox Pulsar Plus elektromos autó fali töltő max. 22kW - Fekete - 5m Értékelés: 4.89 / 5
354.900 FtOriginal price was: 354.900 Ft.324.900 FtCurrent price is: 324.900 Ft. Bruttó (255.827 Ft + Áfa)
A Cupra Born elektromos autó nevét Barcelona egyik kerületéről kapta, de Németországban gyártják, és valószínűleg szorosabb kapcsolatai vannak Wolfsburggal, a Volkswagen központjával. Miért? Nos, a Born alapjaiban egy VW ID.3, és ahhoz hasonlóan ez is egy ötajtós elektromos ferdehátú, ami nagyjából akkora, mint egy Ford Focus.
A Cupra a Bornt sportosabb alternatívaként pozicionálta az ID.3-hoz képest, élesebb kormányzással, felfüggesztéssel és fékekkel, valamint agresszívabb megjelenéssel. Ezen felül létezik egy “forró” VZ változat is, amelynél ezek az elemek még jobban ki vannak hangsúlyozva (ráadásul hosszabb elektromos hatótávval is rendelkezik).
Azonban a Bornnak nemcsak az ID.3-mal kell felvennie a versenyt az elektromos autók piacán. Számos más alternatíva is létezik, köztük a Renault Megane E-Tech, az olcsóbb MG4 EV, és ha a nagyobb akkumulátorral szerelt Bornra esik a választás, akkor a nagyobb Hyundai Ioniq 5 és Kia EV6 is potenciális versenytársak.
A Born egy viszonylag kényelmes elektromos autó, amely jól elnyeli az úthibákat. A futómű egy kicsit alacsonyabb, mint a VW ID.3-nál, ami enyhén keményebb rugózást eredményez, de a különbség nem jelentős, és stabilabb az MG4-hez képest.
A VZ változat alapfelszereltségként adaptív felfüggesztéssel rendelkezik, ami lehetővé teszi a vezetési módok szerinti beállítást. Így még a nagy 20 colos kerekekkel is kényelmes a felfüggesztés.
Azonban ne várjuk, hogy a Born ugyanolyan kényelmes lesz, mint egy nem elektromos családi autó, például a Seat Leon vagy a VW Golf. Az úthibák felett kissé rázósabb lehet, és autópályán is érződik némi bizonytalanság.
A sportosságra fókuszálás miatt a Born precíz kezelhetőséget biztosít. Nem nyűgöz le minden egyes úton, de könnyedén vezethető városi környezetben, és jól irányítható kisebb országutakon is.
Pontosan reagáló, megfelelő súlyozású kormányzásának és a jó karosszériastabilitásnak köszönhetően minden Born jobban kezelhető, mint a Renault Megane E-Tech és az MG4 EV (ami keményebb terhelésnél elveszíti stabilitását).
Ha a leginkább sportos Bornra vágyunk, a VZ a megfelelő választás. Merevebb felfüggesztése élesebb, játékosabb irányíthatóságot biztosít, és magabiztosságot ad kanyarokban. Ugyanakkor az Abarth 500e kormányzása még inkább érzelemgazdag.
Az elektromos motor és a váltó alig hallható, így a Born nagyon csendes városi sebességeknél – csak a felfüggesztés zaja zavarja meg kissé a nyugalmat. Gyorsabb tempónál némi úthang és szélzaj észlelhető (a Megane E-Tech kissé csendesebb 70 mérföld/óránál), de a Born még mindig lenyűgözően halk, sokkal inkább, mint az MG4.
A fékpedál súlyosabb és természetesebb érzetű, mint az ID.3-ban és a Megane E-Tech-ben, így könnyebben lehet simán lassítani. Azonban a pedál kissé szivacsosabb, mint a legjobb elektromos autóknál, például a Tesla Model 3-ban.
A VZ változat kicsit jobb, fokozatosabb érzettel, de még így sem olyan könnyen kezelhető, mint egy benzines sportos ferdehátú. Ez nagyrészt azért van, mert az elektromos autók regeneratív fékezéssel és mechanikus fékekkel is rendelkeznek, ami néha szivacsos fékpedálérzetet okoz.
70 készleten
199.900 Ft Bruttó (157.402 Ft + Áfa)Bármelyik kivitel mellett döntünk, a Cupra Born két dolgot biztosan tartalmaz: egy forgatható sebességváltót és egy digitális kijelzőt a kormány mögött, amely egy kisméretű, de jól látható 5,3 colos vezetői kijelzővel mutatja a sebességet és a hatótávot.
A vezetőülés pozíciója a kormányhoz és a pedálokhoz képest nagyon jó, kényelmes vezetési testhelyzetet biztosít, a jól megtámasztott ülések pedig kényelmesek. Ez különösen igaz a VZ kagylóüléseire, amelyek nagyszerűen néznek ki és valóban jól tartanak.
Zavaró, hogy sok VW-hez hasonlóan a légkondicionálást érintősávokkal kell állítani, amelyek éjszaka még bosszantóbbak, mert a VZ kivitelben világítanak, de más változatokban nem. A korábbi Born modellekben érintőgombok voltak a kormányon, de ezeket szerencsére jobb minőségű gombokra cserélték.
A Born első kilátása meglehetősen jó. A mély szélvédő és a vékony első oszlopok nagyrészt akadálytalan kilátást nyújtanak az útra, bár a magasabb sofőrök számára kissé útban lehetnek a T-alakú kereszteződéseknél. A hátsó oszlopok szélesek, a hátsó szélvédő pedig sekély, így a parkolást megkönnyítik az alapfelszereltségként kínált első-hátsó parkolószenzorok és a hátsó kamera. A Tech (L) csomag választása esetén az Intelligens Parkolóasszisztens (IPA) segítségével az autó magától be tud parkolni.
Az alapelrendezés megegyezik az ID.3-éval, de a Born belső tere nem pusztán másolat.
Az anyagok kicsit más keveréke miatt belülről elegánsabbnak tűnik, különösen a középkonzol és a kartámaszok körül.
A győzelem szoros az ID.3-hoz képest, és még mindig találunk kemény, olcsónak ható műanyagokat néhány helyen. A Born belső minősége összességében sokkal jobb, mint az MG4 EV és a Nissan Leaf esetében, de az EV6 belső tere minden szempontból jobbnak tűnik. Azonban az EV6 legtöbb változata jóval drágább, mint a Born.
Utánrendelhető
209.900 Ft Bruttó (165.276 Ft + Áfa)Utánrendelhető
229.900 Ft Bruttó (181.024 Ft + Áfa)Utánrendelhető
Original price was: 239.900 Ft.227.905 FtCurrent price is: 227.905 Ft. Bruttó (179.453 Ft + Áfa)Utánrendelhető
Original price was: 344.900 Ft.314.900 FtCurrent price is: 314.900 Ft. Bruttó (247.953 Ft + Áfa)Alapár: 179.900 Ft Bruttó (141.654 Ft + Áfa)
2 készleten
Original price was: 354.900 Ft.324.900 FtCurrent price is: 324.900 Ft. Bruttó (255.827 Ft + Áfa)2 készleten
Original price was: 329.000 Ft.299.900 FtCurrent price is: 299.900 Ft. Bruttó (236.142 Ft + Áfa)A Cupra Born három különböző akkumulátormérettel érhető el: 59 kWh, 77 kWh és 79 kWh. Ezek mind különböző hatótávot és teljesítményt biztosítanak, attól függően, hogy melyik változatot választjuk.✅
Az alapmodell 7,0 másodperc alatt éri el a 0-100 km/h-s sebességet. Az e-Boost opcióval ez 6,6 másodpercre csökkenthető, míg a VZ változatban mindössze 5,6 másodperc alatt éri el ezt a sebességet.✅
A 58 kilowattórás akkumulátorral a hivatalos hatótáv 428 km, a 77 kilowattórás verzióban 549 km, míg a 79 kWh-s verzióval 599 km. Ezek a számok azonban a valós életben eltérhetnek, különösen téli vagy nyári időjárási körülmények között.✅
Tesztjeink alapján az 58 kilowattórás modell télen 293 km-t, nyáron pedig 352 km-t tud megtenni egy feltöltéssel. A 79 kilowattórás VZ változat nyáron 473 km-es hatótávval rendelkezik.✅
A Cupra Born alapmodellje hasonló teljesítményt nyújt, mint a Renault Megane E-Tech, és valamivel gyorsabb, mint az MG4 EV. A VZ változat gyorsulási ideje azonban sokkal sportosabb, és bár versenyképes a Hyundai Ioniq 5 N-nel, az utóbbi még gyorsabb, 3,4 másodperc alatt éri el a 0-100 km/h sebességet.✅
A Cupra Born sportosabb alternatívája a VW ID.3-nak. Élesebb kormányzással, feszesebb felfüggesztéssel és agresszívabb dizájnnal rendelkezik. A Born VZ változata még tovább növeli ezeket a sportos jellemzőket.✅
A Cupra Born versenytársai között említhető a Renault Megane E-Tech, az MG4 EV, valamint a nagyobb méretű elektromos autók, mint például a Hyundai Ioniq 5 és a Kia EV6, különösen, ha a nagyobb akkumulátorral szerelt Born változatot választjuk.✅
Még nincs fiókod?
Fiók létrehozása