AKCIÓS TERMÉKEK
- Wallbox Pulsar Plus elektromos autó fali töltő max. 22kW - Fekete - 5m Értékelés: 4.89 / 5
354 900 FtOriginal price was: 354 900 Ft.324 900 FtCurrent price is: 324 900 Ft. Bruttó (255 827 Ft + Áfa)
Ahhoz, hogy némi fogalmunk legyen arról, mennyi erőfeszítést fektetett az Audi az új E-tron akkumulátorrendszerébe, a mérnökök a híres Pikes Peak hegyi versenypályára vittek egy prototípust Colorado államban, az Egyesült Államokban. Azonban nem az elektromos terepjárót hajtották fel a meredek lejtőn, hanem lefelé tesztelték az autót. Az Audi minél több energiát akart visszatölteni az akkumulátorba a jármű regeneratív rendszerével. Az eredmény az volt, hogy minden elfogyasztott kilométernél, egy másik kilométert adtak hozzá a hatótávhoz. A tiszta elektromos meghajtású SUV versenybe száll a Jaguar I-Pace ellen, amely hasonló méretű és árú, mint az e-tron. Kihívást jelent számára még a Mercedes Benz EQC is, amikor az idén később érkezik, és természetesen összehasonlításokra kerül sor a Tesla SUV-jával – a Model X-szel -, bár az utóbbi nagyobb és drágább, mint az Audi.
Valójában a prémium EV SUV piaca felmelegszik, és nyilvánvalóan a nagyobb szereplők által keményen megvívott terület lesz, tehát érdemes megjegyezni, hogy a Jaguar hosszabb hatótávolsággal rendelkezik, és alacsonyabb áron kapható, annak ellenére, hogy hasonló méretű.
Ezenkívül stílusos gép, nyilvánvalóan az Audi SUV családjának része, de sok olyan merész stílusjegy nélkül, amelyek az utóbbi időben megjelent modellekre jellemzők. Mint ilyen, ez egy kifinomult és jól megtervezett SUV, amely az Audi kínálatában a Q5 és a Q7 között helyezkedik el.
Amikor megkérdeztük egy Audi technikust, miért nem változtatták meg a belső kabin elrendezését annak érdekében, hogy kihasználják a helymegtakarítást, amelyet az belső égésű motor eltávolításával lehet elérni, a válasz az volt: “Nem akarjuk megijeszteni az Audi vezetőket [a dolgok túlságosan eltérővé tételével].” Ez egy elszalasztott lehetőség és egy kis kár, és nem gondoljuk, hogy sokan elbizonytalanodnának, de ha kedveled a meglévő Audi elrendezést és kabinját, akkor az E-tronban otthon érezheted magad. Végül is, a kifinomult képernyőkön alapuló infotainment rendszer ugyanaz, mint más Audi modellekben, például a Q8-ban.
A legújabb generációs kettős érintőképernyős MMI rendszer van beépítve, amely haptikus visszajelzést tartalmaz az utasítások pontosságának javítása érdekében.
A vezető kapja az Audi virtuális műszerfal digitális műszerkijelzőjét, jól felszerelt és szépen tervezett, és a kabin egy kellemes hely, ahol ülni. Érdemes megjegyezni, hogy az e-tron az első olyan autó, amely hátsókamerákkal rendelkezik a szárnytükrök helyett – opcionális extra.
Eddig minden rendben. Ami a vezetést illeti, az e-tron nagyon . . . Audi érzést kelt. Azaz kiegyensúlyozott, kompetens és kifinomult, rengeteg tapadással. A quattro összkerékhajtási rendszer elektromos motort helyez el minden tengelyen, és a futómű egyensúlyt kínál a kényelem és a dinamizmus között.
Egyikben sem jeleskedik, de jól kezeli az út egyenetlenségeit. Azonban az Audi súlya – majdnem 2,5 tonna – érezhető a kanyarodáskor, és kevés visszacsatolást ad a kormánykeréken keresztül, hogy kommunikálja, mi történik. Valamivel kényelmesebb, mint a Jaguar beállítása, de én inkább az I-Pace-t részesítem előnyben a menetteljesítmény és a kezelhetőség tekintetében – bár nagyon közel van.
Az Audi EV-je gyors lehet. Teljesítmény maximumon az első elektromotor kimeneti teljesítménye 125 kW, nyomatéka pedig 247 Nm. A hátsó motor 140 kW-ig és 314 Nm-ig mehet. De ennél még nincs vége. Van egy fokozás is. Egy aszinkron motor túlterhelhető, bár rövid időre, és az eredmény egy maximumnyolc másodperces fokozás, amely növeli az első elektromotor teljesítményét 125-ről 135 kW-ra, a hátsót pedig 140-ről 165 kW-ra. Ez azt jelenti, hogy elméletileg maximum 300 kW és 664 Nm nyomatékot kaphatsz. Mit jelent mindez? Az Audi E-tron képes 5,7 másodperc alatt álló helyzetből 100 km/órás (62,1 mph) sebességre gyorsulni.
Talán az E-tron legimpozánsabb teljesítményalkalmazása az, hogy az Audi sikerült az első EV-vel ezt elérni, ahol kikapcsolhatod az elektronikus stabilizációs vezérlést (ESC). Az új Quattro összkerékhajtású rendszer képes kezelni az energiát, anélkül hogy megszakítaná azt. Ez nem kis teljesítmény, ha figyelembe vesszük, hogy az elektromos motorokkal azonnal rendelkezésre áll az összes nyomaték, és az a tény, hogy a cég ennyi figyelmet fordított erre az új rendszerre, az azért van, mert az Audi vásárlók 45 százaléka Quattro verziót választ.
Az ESC kikapcsolása mellett több más lehetőséged is van: be, terep (több kerékszlip az alacsonyabb tapadás érdekében) és sport (kicsit több szabadság és könnyű csúszás érdekében). Az ESC kikapcsolásával természetesen az ebben az EV SUV-ban történő csúszás nemcsak lehetséges, hanem mosolyt csal az arcodra. Az autó előnyben részesíti a vezetőt, és hacsak teljesen megőrülsz, az Audi kiváló munkát végzett abban, hogy úgy érezd, mintha minden időben teljes irányításod lenne – az E-tron 50:50-es tömegeloszlása kétségtelenül segít ebben.
Az E-tron, még csak terepmódban is, legalább 400 millió szoftveres számítást végez másodpercenként, amikor a volán mögött vagy. Ez azért van, mert ami egykor mechanikai műveletek voltak, most számítógépesek. Az akkumulátorkezelés, a biztonsági funkciók, azonkívül, hogy mennyi nyomatékra van szüksége a vezetőnek vagy szeretne, a GPS-pozíció a referencia-sebesség becsléséhez és egy sor más olvasás most már teljesen elektronikusan kezelik. A hajtáslánc-vezérlő egység például korábban egy nagy mechanikai tömb volt a motorháztető alatt, de most az E-tronban csak egy kis műanyag doboz a vezető ajtaja közelében.
A vezetési hatótávolság tekintetében a tesztszakasz miatt nem tudtuk igazán meghajtani az e-tront, hogy megnézzük, mennyit lehet megtenni egy feltöltéssel, ami nem szolgáltat rossz képet az Audi részéről. Az e-tronnal töltött idő alatt kb. 193 kilométert tettünk meg, és különböző utakon, lassú városi forgalomból autópályás munkáig.
Bár nem pontos, a vezetésből kiszámolt hatótávolság körülbelül 354 kilométer – 3,7 kilométer kWh-átlaggal -, anélkül, hogy hatékony vezetési stílusokat alkalmaznánk az útvonalon, amely az A1 M-ről, át a Yorkshire Dales-en, és Harrogate-be futott.
A hivatalos WLTP hatótávolság 622 kilométer, és úgy tűnik, könnyen elérhető lenne egy könnyebb jobb láb vagy növekvő városi munka mellett. Egy tipikus út a különböző utakon és sebességeken legalább 362 kilométer elérését eredményezné a téli időjárási körülmények kivételével.
A hatótávolság meghosszabbításában segít egy kifinomult fékerő-visszanyerési rendszer, amely körülbelül az Audi hatótávolságának 30%-át teszi ki, és biztosan jól működött, amikor a volán mögött voltam. A kormánykerék mögötti lapátok használatával erősen állítható fel és le, vagy automatikus módban hagyható, ahol a regenerációs erősséget az igényeknek megfelelően változtatja.
Összességében az Audi e-tron nagyon jó EV. Néhány területen nem tud versenyezni fő riválisával, az I-Pace-szel, de ez nem fog sok vásárlót eltántorítani. Ez egy stílusos, jól megépített és praktikus EV, jó hatótávolsággal és rengeteg teljesítménnyel.
Míg egy I-Pace körülbelül 45 percet vesz igénybe egy 0-80%-os töltéshez egy 100 kW-os gyors töltőponton, hogy feltöltse a 400 kilométeres valós világban elérhető hatótávolságának nagy részét, az e-tron 30 percet vesz igénybe egy 0-80%-os töltéshez egy 150 kW-os gyors töltőponton, hogy feltöltse a 355 kilométeres valós világban elérhető hatótávolságának nagy részét. Az árkülönbségek tehát szűkek, és az Audi képes a Jaguarénál akár 50 kW-val többet is tölteni, ami néhány vásárlót az Audi javára fog billenteni. Jelenleg nincsenek elérhető töltőpontok az e-tron magasabb töltési képességeinek kihasználására, de nem fog sokáig tartani, amíg megérkeznek.
32 készleten
Original price was: 209 900 Ft.199 900 FtCurrent price is: 199 900 Ft. Bruttó (157 402 Ft + Áfa)103 készleten
Original price was: 229 900 Ft.219 900 FtCurrent price is: 219 900 Ft. Bruttó (173 150 Ft + Áfa)34 készleten
Original price was: 239 900 Ft.227 905 FtCurrent price is: 227 905 Ft. Bruttó (179 453 Ft + Áfa)Utánrendelhető
Original price was: 344 900 Ft.314 900 FtCurrent price is: 314 900 Ft. Bruttó (247 953 Ft + Áfa)Utánrendelhető
Original price was: 354 900 Ft.324 900 FtCurrent price is: 324 900 Ft. Bruttó (255 827 Ft + Áfa)1 készleten
Original price was: 329 000 Ft.299 900 FtCurrent price is: 299 900 Ft. Bruttó (236 142 Ft + Áfa)Alapár: 179 900 Ft Bruttó (141 654 Ft + Áfa)
Még nincs fiókod?
Fiók létrehozása