AKCIÓS TERMÉKEK
- Wallbox Pulsar Plus elektromos autó fali töltő max. 22kW - Fekete - 5m Értékelés: 4.89 / 5
354.900 FtOriginal price was: 354.900 Ft.266.175 FtCurrent price is: 266.175 Ft. Bruttó (209.587 Ft + Áfa)
A rakéták által inspirált Toyota, azt tervezi, hogy a jövőben egyetlen töltéssel több mint 1400 kilométert legyenek képesek megtenni.
A japán autógyártó kompenzálni szeretné a lassú átállását az elektromos autókra, ezért új szintekre emelné az akkumulátorok kapacitását.
A Toyota bemutatta terveit egy olyan szilárdtest-akkumulátor (solid-state battery, SSB) létrehozására, amely egyetlen töltéssel képes megtenni akár 1400 km-t. Az éves műszaki konferencián újabb ihletet merítettek a mérnökök, ugyanis a téma a hiperszonikus aerodinamika volt. Ezáltal Toyota újra megvitatta a következő generációs akkumulátorokkal kapcsolatos témákat.
Az autógyártó úgy ítéli meg, hogy technológiai áttörést értek el az időtállóság terén, amellyel újabb ambíciókat ébresztettek.
Kezdetben a Toyota 2026-ig célozta meg az 1000 km-es távolságot, de végül az 1400 kilométeres határt szeretné átlépni. Viszont nemcsak ezt a célt tűzte ki, hanem 2028-ra mintegy 20 perces gyorstöltési idővel is rendelkezni szeretne. Minden nagyon biztatóan hangzik és rendkívül ambiciózusnak tűnik, azonban a “kihívás elindítása” nem ilyen egyszerű.
A szilárdtest-akkumulátorok zselés elektrolitot használnak a hagyományos folyadékkal szemben. Ezek könnyűsúlyúak, valamint magas energiatartalmúak. Lényegesen jobbak, mint a jelenleg használt lítium-ion akkumulátorok. Emellett biztonságosabbak és nem igényelnek folyadékhűtést. Mindezek a jellemzők ideálissá teszik őket az autóipari felhasználásra, ezért olyan autógyártók, mint a BMW, a Fisker, a Nissan, és más elektromos autógyártók, akik ambiciózusak, jelentős kutatási költségeket fordítanak ezeknek az akkumulátoroknak a fejlesztésére.
Azonban jelenleg a szilárdtest-akkumulátorok nagyon drágák, továbbá túl könnyen tönkremennek a töltési és merülési ciklusok során.
További érdekes és hasznos információkért tekintse meg további cikkeinket, vagy kérdezze segítőkész csapatunkat!
Utánrendelhető
Original price was: 519.900 Ft.467.910 FtCurrent price is: 467.910 Ft. Bruttó (368.433 Ft + Áfa)36 készleten
Original price was: 119.900 Ft.83.930 FtCurrent price is: 83.930 Ft. Bruttó (66.087 Ft + Áfa)53 készleten
Original price was: 281.700 Ft.229.900 FtCurrent price is: 229.900 Ft. Bruttó (181.024 Ft + Áfa)46 készleten
Original price was: 209.900 Ft.188.910 FtCurrent price is: 188.910 Ft. Bruttó (148.748 Ft + Áfa)88 készleten
Original price was: 249.900 Ft.187.425 FtCurrent price is: 187.425 Ft. Bruttó (147.579 Ft + Áfa)51 készleten
Original price was: 269.900 Ft.242.910 FtCurrent price is: 242.910 Ft. Bruttó (191.268 Ft + Áfa)24 készleten
Original price was: 229.900 Ft.206.910 FtCurrent price is: 206.910 Ft. Bruttó (162.921 Ft + Áfa)4 készleten
Original price was: 249.900 Ft.224.910 FtCurrent price is: 224.910 Ft. Bruttó (177.094 Ft + Áfa)70 készleten
Original price was: 199.900 Ft.99.950 FtCurrent price is: 99.950 Ft. Bruttó (78.701 Ft + Áfa)46 készleten
Original price was: 209.900 Ft.188.910 FtCurrent price is: 188.910 Ft. Bruttó (148.748 Ft + Áfa)123 készleten
Original price was: 229.900 Ft.206.910 FtCurrent price is: 206.910 Ft. Bruttó (162.921 Ft + Áfa)38 készleten
Original price was: 239.900 Ft.215.910 FtCurrent price is: 215.910 Ft. Bruttó (170.008 Ft + Áfa)Utánrendelhető
Original price was: 344.900 Ft.310.410 FtCurrent price is: 310.410 Ft. Bruttó (244.417 Ft + Áfa)Alapár: 146.930 Ft Bruttó (115.693 Ft + Áfa)
3 készleten
Original price was: 354.900 Ft.266.175 FtCurrent price is: 266.175 Ft. Bruttó (209.587 Ft + Áfa)2 készleten
Original price was: 329.000 Ft.296.100 FtCurrent price is: 296.100 Ft. Bruttó (233.150 Ft + Áfa)⚡️GYIK
A Toyota olyan szilárdtest-akkumulátort (SSB) kíván kifejleszteni, amely egyetlen töltéssel akár 1400 kilométert is megtehet. Ez nagy előrelépés lenne a jelenlegi elektromos autók hatótávjához képest.
A Toyota célja az elektromos autópiac felzárkóztatása és a lassú átállás kompenzálása az új típusú akkumulátorral, amely könnyebb, nagyobb energiatárolási kapacitású, és nem igényel folyadékhűtést, így biztonságosabb is.
A szilárdtest-akkumulátorokban nincs folyadék, ami könnyebbé és nagyobb energiasűrűségűvé teszi őket, mint a lítium-ion akkumulátorokat. Emellett gyorsabban tölthetők, és a Toyota célja, hogy 2028-ra mindössze 20 perces gyorstöltési időt érjen el.
Bár számos előnyük van, jelenleg drágák, és a töltési és merülési ciklusok során könnyen sérülhetnek. Ezek a kihívások jelentős fejlesztést igényelnek a hosszú távú és megbízható használat elérése érdekében.
A BMW, a Fisker, és a Nissan is jelentős erőforrásokat fektet szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésébe, mivel ezek az akkumulátorok ígéretes technológiát jelentenek a jövő elektromos autói számára.
Még nincs fiókod?
Fiók létrehozása